czwartek, 8 grudnia 2016

Ciasto szafranowo migdałowe.

Za dwa tygodnie święta, wszyscy odliczamy czas i zastanawiamy się czy może w tym roku będą śnieżnobiałe. Bo przecież nic tak nie podkręca świątecznej atmosfery jak śnieg za oknem. Na pogodę nie mamy wpływu, mamy natomiast na to co będziemy jeść w tym czasie. Może takie szafranowo migdałowe ciasto? Jeśli się na nie zdecydujecie, upieczcie je w małej keksówce, ja użyłam ciut za dużą blaszkę i ciasto wyszło mi niskie. A jak już macie menu świąteczne zapięte na ostatni guzik, zróbcie je sobie teraz, tak jak ja. Zajadałam się nim podczas pakowania prezentów. Smakowitych świąt wszystkim!


Ciasto szafranowo migdałowe.


Składniki:
Użyjcie blachy 18-20 cm lub keksówkę, ja wybrałam za dużą blachę i ciasto wyszło niskie.

szafran 0,05 g
45 g płatków migdałowych
skórka z połowy cytryny
75 g masła (w temp pokojowej)
120 g cukru
75 g świeżego serka śmietankowego 
5 łyżek miodu
3 jajka (średniej wielkości)
175 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Szafran zalewamy łyżką gorącej wody. Płatki migdałów prażymy na  suchej patelni, aż zrobią się złociste. W misce miksujemy masło z cukrem ok. 5 minut, następnie wbijamy pojedynczo jajka, miksując cały czas. Następnie dodajemy szafran (z wodą), skórkę z cytryny i 3 łyżki miodu, całość miksujemy do połączenia składników. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy, dodajemy powoli do ciasta i mieszamy delikatnie łyżką. Na koniec wrzucamy połowę migdałów i mieszamy. 
Gotowe ciasto przekładamy na wyłożoną papierem blachę. Pieczemy 40-60 minut w 150 stopniach, sprawdzając patyczkiem czy ciasto jest gotowe. Po wyjęciu ciasta z piekarnika smarujemy je 2 łyżkami miodu i posypujemy migdałami.
Smacznego!

Ciasto szafranowo migdałowe.


2 komentarze:

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.