sobota, 11 marca 2017

Najlepszy sernik z masłem palonym.

Sernik z masłem palonym to strzał w dziesiątkę, jestem pewna że zagości w moim sernikowym menu na dłużej. Lekko słony, porównywalny w smaku do tego sernika, ma jednak nad nim przewagę ze względu na czas przygotowywania, sernik z masłem palonym przygotowuje się błyskawicznie. Kolejnym atutem jest smak i zapach masła palonego, lekko orzechowy, trochę orzechowy- poezja!
Przepis na ten sernik pochodzi z bloga Strawberries from Poland, Ania kusiła czytelniczki tym sernikiem, musiałam go upiec. 

Najlepszy sernik z masłem palonym.





Składniki na blachę 21 cm:

Masa serowa:
500 g serka Philadelphia (nie polecam zmiany na inny)
3 jajka
100 g cukru
150 g masła
Spód:
50 g masła
90 g bułki tartej
2 łyżki cukru
szczypta soli
Spód: W rondelku roztapiamy masło, dodajemy bułkę tartą, cukier i sól. Mieszamy, a jak bułka lekko się zrumieni, zdejmujemy z ognia. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i wysypujemy na nią bułkę. 
Masa: Masło rozpuszczamy w jasnym rondelku, podgrzewamy do momentu, aż masło zacznie brązowieć, mieszając co chwilę. Zdejmujemy z ognia i zostawiamy, a gdy przestygnie dodajemy cukier. Mieszamy, aż trochę się rozpuści.
W misce ubijamy jajka, dodajemy serek ubijając na gładką masę. Gdy masło z cukrem ostygną wlewamy do masy i miksujemy do połączenia składników. Gotową masę wylewamy na przygotowany spód. Pieczemy ok. 50 minut w 150 stopniach, po upieczeniu, studzimy w piekarniku. Zimny sernik wstawiamy do lodówki na 4 godziny. Smacznego!

p.s.
Podzielcie się ze mną wrażeniami po upieczeniu sernika. Ciekawi mnie czy Wam smakował tak jak mi.

Najlepszy sernik z masłem palonym.


1 komentarz:

  1. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.